Hur strukturerar man en guide i Kundo Help center

Uppdaterad

I Kundo Help center kan era besökare söka efter information själva, det är därför viktigt att ert Help center hålls strukturerad, lättläst och lätt navigerad. Det görs genom att använda sig av ett kort intro, en instruktion och ett avslut!


En bra guide är uppbyggd på följande sätt:

  • Intro: Vad är det för guide och vad kan besökaren förvänta sig - Kortfattad!
  • Instruktion: En tydlig, steg-för-steg instruktion. Denna delen ska besvara 'hur gör jag...'
  • Avslut: Finns det fler steg eller möjlighet att fördjupa sig, länka besökaren vidare

Använd även gärna bilder, videos & bifoga filer för ännu tydligare guidning:

Video är ett bra komplement för att visa en instruktion eller nå ut med informationen på ett annat sätt 😀

Om du vill veta alla stegen för att lansera Help center kan du ta del av dom här.

Guide taggad med: guide
warning Created with Sketch.